B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 10. Egyed Zsófi / Love on the Weekend

B A L A T O N.  

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a "riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről.
 
Egyed Zsófi közel négy évig dolgozott operatőrként az egyik helyi televízióban, amikor felfigyelt az akkoriban terjedő "highlights" filmekre. Állítása szerint teljesen elvarázsolták ezek a felvételek, amelyek gyakorlatilag öt percben mutatják be az esküvő legszebb pillanatait. Mivel úgy érezte, hogy ez neki is menne, három éve nagy lépésre szánta el magát: belevágott az esküvői videózás világába, és megalkotta saját márkáját, Love on the Weekend néven.

Fotó: Fellner Felícia fotográfus

Nem is választhatott volna ehhez szebb helyszínt, mint a Balatont és környékét. De talán ez nem is Zsófi döntése volt, hanem a helyszín választotta őt. Igazi balatoni lányként Keszthelyen született és nőtt fel, majd kisebb kitérő után visszatért szülőföldjére, a Balatonhoz, hogy megtalálja igazi önmagát és hivatását. A tóhoz fűződő viszonyáról, a környék adta fotózási lehetőségekről és a jövőbeni terveiről mesélt bővebben nekem.
 
Fotó: Halász Gábor

"Egy nagyon kedves ismerősöm esküvője volt az első munkám. Megkérdeztem a pártól, hogy mit szólnának hozzá, ha elkészíteném az esküvői filmjüket. Természetesen nagyon örültek a dolognak, én pedig annak, hogy élesben is kipróbálhattam magam. Az eredmény persze villámcsapásként ért: beleszerettem ebbe a világba. Így már akkor tudtam, hogy nekem esküvőkkel kell foglalkoznom." 
 
Fotó: Bohár Zsuzska
 
1. Mióta élsz a Balaton közelében? Hol laktál korábban?
Születésemtől fogva a Balaton mellett élek, ugyanis Keszthely a szülővárosom. Valahogy mindig itt, a Balatonnál képzeltem el magam. Persze úgy hiszem, el kellett sodornia az életnek ahhoz, hogy értékelni tudjam ezt a sok csodát. Kaposváron jártam egyetemre, majd közel három évet töltöttem külföldön, Ausztriában dolgoztam vendéglátásban.
Az az időszak sok mindenre megtanított, és rengeteg mindent átértékeltem. Ma már nem tudom elképzelni magam sehol máshol, csak itt, a Balaton partján.
 
Fotó: Egyed Zsófia

2. Mi a véleményed Keszthelyről?
Keszthely egy nagyon nyugis város. Néha túlságosan is. Kicsit úgy érzem, hogy meg is akadt egy bizonyos szinten. Viszont nem tudok rá rosszat mondani, hiszen ide jártam iskolába, itt lettem szerelmes, és nem felejtem el a klasszikus "lemegyünk a partra" kezdetű szombat estéket sem. Valahogy teljesen az életem része lett, a maga szépségeivel és hibáival együtt. Nem mondom, hogy a Balaton legszebb városa, de én úgy szeretem, ahogy van. 😊
 
Fotó: Instagram/zsofiaegyed

3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
Legfőképpen a nyugalmat, a víz közelségét, és főleg azt, hogy nem kell messzire mennem, ha ki akarok menni a természetbe. Rengeteg gyönyörű látnivaló van itt a Balatonnál, bevallom, még nekem is vannak felfedezésre váró helyek. A kedvenc momentumom pedig az, amikor elindulok kocsival az északi-parton, és Balatongyöröknél felbukkannak a tanúhegyek. Akkor a szívemben mindig hatalmas hálát érzek, hogy itt élhetek.
 
Fotó: Instagram/zsofiaegyed

4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne? 
Bár a Balatonnál télen is egyre több a program, mégis ezeket, a kulturális lehetőségeket hiányolom. Szívesen mennék többször kiállításra, koncertre, de ezeket sajnos többnyire csak a fővárosban kaphatom meg. Egyébként mindent szeretek itt. 😊
 
Fotó: Fellner Felícia fotográfus

5. Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Több kedvenc helyszínem is van, azt hiszem nem is tudnám felsorolni az összeset. A Csobáncra minden évben, legalább egyszer fel kell másznom, az valahogy megunhatatlan program. De talán az egyik kedvenc helyszínem Vonyarcvashegyen a Szent Mihály-domb. Van, hogy hetente felmegyünk a párommal egy jól megpakolt piknik kosárral, és megreggelizünk a dombon. Vagy pedig egy sűrű nap után leülünk egy padon, és megnézzük a naplementét. Varázslatos hangulat van odafent. Egyébként ott lesz az esküvőnk is. 😊
 
Fotó: Jana Brusch Photo

6. Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Az az igazság, hogy nagyon szeretek enni, és új ízeket kipróbálni. Hála istennek rengeteg új hely nyílik a Balatonnál, úgyhogy mindig nagy a választék. Viszont pont ez miatt nem is tudnék kiemelni egy éttermet sem.

Fotó: Instagram/zsofiaegyed

7. Mi a kedvenc Balaton melletti elfoglaltságod?
Bár nem vagyok nagy kirándulós típus, munkámból adódóan sokat járok a természetben. Szeretek új helyeket felfedezni egy-egy fotózáshoz, vagy kreatív forgatáshoz, így folyton azon jár az agyam, hogy hol születhet meg egy-egy csodálatos pillanat. Az a kedvencem, ha elvihetem a párokat ezekre a különleges helyszínekre. 
 
Fotó: Fellner Felícia fotográfus

8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége?    
Nagyon. Inspirál, megnyugtat, és alkotásra ösztönöz. 😊
 
Fotó: Instagram/zsofiaegyed

9. Miben változott meg az életed a koronavírus hatására?
A koronavírus a vállalkozásom első évében köszöntött rám már tavaly, az év elején. Az első időszak - pont emiatt - nagyon nehéz volt. Tele volt a naptáram izgalmas projektekkel, tavaszi rendezvényekkel, amiket egy tollvonással áthúzott a vírus. Így két hónapig ültem itthon munka nélkül. Utána a nyár behozta a lemaradását, és olyan szinten túlvállaltam magam az esküvőkkel, kisebb munkákkal, hogy alig győztem utolérni magam. Most már ott tartok, hogy túléltem az első évemet, rengeteget tanultam, és folyamatosan dolgozom alternatív megoldásokon, ha valami esetleg közbejönne. Így igazából a koronavírus csak megerősített, és segített igazi vállalkozói – túlélő - szemmel nézni a világot.
 
Fotó: Instagram/zsofiaegyed

"A magánéletemben pedig csupa pozitív változást hozott. Igaz, hogy az esküvőnk elmaradt (most tűztük a harmadik dátumunkat), de sokkal közelebb hozott minket a párommal, mint gondoltam volna."

Fotó: Zsófi és vőlegénye (Instagram)
 
10. Szándékozol valaha elmenni a Balatontól? Mik a terveid a jövőre nézve?   
Már biztosan tudom, hogy a Balatonnál képzelem el az életemet, később feleségként és anyaként is. Nem tervezem áttenni a székhelyemet sem, hiszen a családom is itt él. Annyi biztos, hogy a vállalkozásomban szeretnék főleg az esküvői vonalon maradni, mert ez az én hivatásom, az igazi szerelem munkám. A célom pedig az, hogy az általam kreált brand, - a Love on the Weekend Film – egy meghatározó név legyen az esküvős szakmában.
 
Fotó: Fellner Felícia fotográfus

Végül az utolsó kérdés, ami ismerős lehet az előző (Milyen a Te Balatonod?) sorozatból. 😊
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?

 OTTHON.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia