BARA KÉRDEZ: ARCOK A TÓ KÖRÜL – 59. JABIN PETI / SPORT TERRACE

B A L A T O N.


Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a „riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben a rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről.

Jabin Peti neve sokaknak ismerős lehet a média világából, hiszen korábban DJ-ként dolgozott és műsorvezetéssel is foglalkozott, de azt talán jóval kevesebben tudják róla, hogy mennyire fontos szerepet tölt be az életében a Balaton. Gyerekkora óta gyakori visszajáró Tihanyban, és a Sport Szálló épületére már egészen kicsi korában felfigyelt. A patinás épület 1923-ban épült és 1992 óta évtizedekig kihasználatlanul állt az egyik legszebb balatoni partszakaszon.

A Sport Szálló épülete 1956-ban / Fotó: Ábrahám Gábor

„Gyerekként sokat nézegettem az épületet, próbáltam megfejteni, hogy mi lehet az. Ahogy idősebb lettem, egyre inkább elkezdett érdekelni, hogy miért hever parlagon, miért nem kezd vele valaki valamit. Aztán megszületett bennem a gondolat: miért ne lehetnék én az a valaki? Négy éve, amikor megismertem a feleségemet, egyszer Tihanyban kirándultunk, megmutattam neki az épületet és ő is egyből beleszeretett. Magyarország legértékesebb „lomtárát” alakítottuk rombisztróvá. Azt szoktam mondani, hogy bár a helyre én találtam rá, de a feleségemmel együtt vezetjük, így a Sport Terrace a mi közös gyermekünk.”


Mióta élsz Tihanyban? Korábban hol máshol laktál még?
Pécsen születtem, aztán másfél-kétéves koromban felköltöztünk Budapestre, mert már „uncsi” volt az ottani összes játszótér. 2020 tavaszán költöztünk Tihanyba, akkor még a Covid elől menekülve, ahol előszőr ideiglenesen, majd 2020 ősz óta életvitelszerűen is élünk.


Miért pont Tihanyra esett a választásotok?
A ‘70-es évek óta van apukám családjának nyaralója Tihanyban, így gyerekkoromban rengeteg időt töltöttem itt, így nem volt kérdés, hogy ha Balaton, akkor nekem Tihany a második, és feleségemmel közösen most már első számú otthonom.

Mit szerettek leginkább a Balaton melletti életben?
Rengeteg szép emlékem van: a balatonszepezdi zsíroskenyér-partikon például minden évben ott voltunk az egyik legjobb barátommal. Ez egy táncmulatság, ahova a helyiek, a nyaralótulajdonosok és a szervezők rengeteg féle zsíroskenyérrel készülnek, és persze van sör, bor, óriási tábortűz és tánc hajnalig. Soha nem felejtem el, ahogy a nyári Balaton-parton próbáltunk bulizni, és persze csajozni – több-kevesebb sikerrel. 
Arra is szívesen gondolok vissza, amikor az unokaöcsémmel fejünkbe vettük, hogy az apukám csillagászati távcsövével pénzt keresünk. Felállítottuk a szerkezetet a Tihanyi Apátságnál, a kavicsba pedig beleírtuk, hogy egy perc száz forint. Nagyon sokan jöttek, kérdezték, belenézhetnek-e, de a kavicsba írt sorokat senki nem vette észre. Egy fillért nem kerestünk. Ekkor jöttem rá, hogy a marketingnek mekkora jelentősége van. Később a vendéglátói tanulmányaim is a Balatonhoz kötöttek, a főiskolát Keszthelyen, a Georgikonon kezdtem el, így a Balaton másik részét is megismertem.


„Valójában a szívem mindig is idehúzott, arról álmodoztam, hogy a nyugdíjas éveimet a feleségemmel és az unokáimmal majd a Balaton mellett fogom tölteni. A „nyugdíj” végül előbb jött, mint vártam: 36 évesen a feleségemmel leköltöztünk Tihanyba.”


Sokszor hallom a Budapesten élő barátaimtól, hogy “ti lent vagytok a chill-ben, nyugis minden napotok...”. Persze ez egyáltalán nem így van! Számunkra ugyanolyan az élet a Balatonon, mint Budapesten, csak a környezet egészen más. Minden nap hálát adunk kutyasétáltatás közben, amiért itt lakhatunk, egyszerűen nem lehet betelni azzal a látvánnyal, ami minden nap elénk tárul. Az emberek közvetlenek, barátságosak és egy nagyon élhető, segítő közösséget alkotnak, ami felbecsülhetetlen kincset jelent a természeti értékek mellett. 

Mi az, amit kevésbé szerettek benne?
Alapvetően semmilyen kardinális negatívum nincs a balatoni létben.

Van kedvenc balatoni helyetek, amit sosem tudtok megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amelyeket mindenképpen ajánlanátok másoknak, hogy látogassanak meg?
Az egyik ilyen a Belső-tó “csücskében” található két pad, ahol mindig le szoktunk ülni a feleségemmel Molly kutyánk sétáltatása közben. A másik hely pedig a Pisky sétányon az Erzsike Fagyizó előtti kőfal, ahol minden év októberében szoktunk egy-egy képet készíteni a feleségemmel.


Van kedvenc balatoni ételetek/éttermetek?
A badacsonyi Hableány az egyik kedvencünk, ugyanis ott a feleségem is tud vegán ételt enni, én pedig nagyon kedvelem a bécsi szeletüket.

Mi a legkedvesebb Balaton melletti elfoglaltságotok?
Kutyasétáltatás közösen, bárhol a Balatonon. 



Mennyiben inspirál titeket a tó közelsége?
Rettentően. A Balaton szó szerint minden nap más arcát mutatja, ez nagyon inspiráló minden téren. A Sport Terrace ráadásul a Balatontól négy-öt méterre található, így ha valami nem megy, vagy gondunk van, kiülünk a tó partjára és egyből jönnek az ötletek és megoldások.


Szándékoztok valaha elköltözni a Balaton mellől? Mik a terveitek a jövőre nézve?
Nem, soha! Maximum, ha az életünk vagy a megélhetésünk kerülne veszélybe, de bízunk benne, hogy erre soha nem kerül sor. A jövőnket illetően rettentő sok teendőnk van még mind a Sport Terrace-szal, mind az otthonunkkal kapcsolatban, így tervekből nincs hiány. Talán a legközelebbi a Sport életében, hogy eljussunk arra a szintre, hogy ne csak szezonális helyként tartsanak minket számon, hanem egész évben sok vendég térjen be hozzánk, ezért is újítottuk meg idén ősszel a belső vendégteret, ami vendégeink visszajelzései alapján parádésra sikerült.


Végül az utolsó kérdés:
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyotokat, mi lenne az?

SZENVEDÉLY.

Fotók: Jabin Peti / Instagram Sport Terrace 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 37. Sosztarits Luca / LUCART