B A R A kérdez: Milyen a Te Balatonod? - 3. Czikkely Anna

B A L A T O N. 

 

Ahány ember, annyiféle vélemény. Mindenki másért és másképpen szereti. 

Ezért is indítottam útjára ezt a sorozatot, amiben általam kedvelt embereket kérdezek meg arról, hogy mit is jelent számukra a “magyar tenger”. 

A kérdések adottak, csak a válaszadók változnak hetente. Így végül egy színesebb képet kaphatunk arról, hogy kinek miért dobogtatja meg a szívét a Balcsi. 😊

 

Ezen a héten egy fiatal, vicces, szókimondó és nagyon sokrétű tehetség válaszol nekem. Természetbarát öko szütyőt (cakkompakkom) varr, naptárt készít, tetkót és bútort tervez, énekel, ha kell, rímet is költ és úgy rajzol, hogy szinte megszólal és legfőbb vágyam, hogy egy olyan világban élhessek, amit ő álmodott és alkotott meg. Ennek a helynek már neve is van, Pannifalva, névadója és létrehozója pedig Czikkely Anna, azaz czikkcakk. Ja, és ha az előbb felsorolt lista nem lenne elég, még a Balatont is imádja. Ennek tiszteletére nemrégiben megalkotta a csodás Balcsi printeket, aminek minden egyes darabja visszaidézi az igazi "balatoni életérzést". 


Fotók: Czikkely Anna


1. Az örök ellentét: észak vagy dél?

Mindkét oldalát szeretem, sőt a Balcsit és a Jobbcsit is (bocsánat😂❤).

 

2. Lángos vagy hekk?
Lángos! Fokhagymás-sajtos-tejfölös! Bár egy jó hekk koviubival is varázslatos kombó!
De azért csak a lángos az igazi... ez fel is bukkan az együttesünk, a Rumba Gitana - Kék klipjében (kattints a videóért)! Balatonvilágoson forgattuk és az a lángos volt a csúcs.
 
3. Csak a balatoni nyár vagy egész évben "sohavégetnemérős"?
Nekem még csak nyáron volt szerencsém hozzá, de tervben van a többi évszakban is felderíteni a csodatájakat.
 
4. Stégről ugrálós vagy fokozatosan mélyülős?
Mindkettőnek megvan a szépsége! Én régebben imádtam stégről ugrálni, mostanában már óvatosabb lettem.
 
5. Parton lazulós vagy kirándulva felfedezős?
Gyerekkoromból inkább a lazulás van meg: anyával a parton napozva és olvasva, apával horgászva és a vízben labdázva. A kirándulásokat az utóbbi években kezdtem gyakoribbá tenni.
 
6. Borozós vagy kézműves sörözős?
Így, egymás után :)
 
7. Ha egy helyet választhatnál a tó körül, ahova elmehetnél úgy, mintha akkor látnád először, melyik lenne az?
Balatonalmádi.
 
8.  Ha az életben már csak egy Balaton környéki étteremben ehetnél egy jót, melyiket választanád és mit ennél?
A Fövenyes strandi Kalózban egy Gourmet burgert édesburgonyával és egy macifröccsel.
 
9. Ha csak egy fotót tarthatnál meg a Balatonról, pontosan mit ábrázolna (pontos helyek, emberek)?
Ez a fotó létezik: naplementében horgászó apukám, aki sajnos már nem tud többé ott lenni - mindig csak a szívünkben visszük, ha ott járunk.
 
10. Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyod, mi lenne az? 
Szerelem.
 
+1 És ha már viszony, mióta tart? 😊   
16 éve jártam ott először, Balatonszemesen. Már ott tudtam, hogy ez nem egy futókaland! Apa cége minden évben kitelepített egy random kempingbe lakókocsikat és mi mentünk családostul! 
Következő évben megismertem Balatonalmádit, ahol az utolsó ott töltött napomkor az ottani piacon vett kagylós nyakláncomba csepegtettem a Balcsi vizét, hogy velem legyen egy kerek évig, amíg újra találkozunk. Télen még szagolgattam is! Ilyen az a gyerek, aki a vizek szerelmese ❤.️ Én máig megmaradtam ennek. 
Azóta majdnem minden évben jártam ott és az ideivel együtt 2x megvolt a bringakör is! 
 
 ~~~
           
Köszönöm Panninak a frappáns válaszokat, jövő héten pedig érkezik az újabb rész, amiben az “ország Jónője” fog felelni a már jól ismert kérdésekre! 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 37. Sosztarits Luca / LUCART