B A R A kérdez: Milyen a Te Balatonod? - 6. Kustány Kata

B A L A T O N. 

 

Ahány ember, annyiféle vélemény. Mindenki másért és másképpen szereti. 

Ezért is indítottam útjára ezt a sorozatot, amiben általam kedvelt embereket kérdezek meg arról, hogy mit is jelent számukra a “magyar tenger”. 

A kérdések adottak, csak a válaszadók változnak hetente. Így végül egy színesebb képet kaphatunk arról, hogy kinek miért dobogtatja meg a szívét a Balcsi. 😊

 

Kustány Kata fotós, vérbeli balatoni lány, aki gyerekkorának nagy részét a balatoni nyaralónál töltötte, így felnőtt fejjel úgy döntött, hogy otthagyja Pestet és a tó mellé költözik. Nagyon vagány, ugye? 😊 

Csodás felvételein visszatükröződik a Balcsi iránti szeretete és a fotózások során folyamatosan bővíti a tó körül fellelhető “titkos helyek” tárházát. Képeit az emlékálmodó photography Instagram oldalon tudjátok megnézni, válaszait pedig lentebb olvashatjátok. 😊

 



Fotók: Kustány Kata

1. Az örök ellentét: észak vagy dél?

Csakis észak - de pont minap meséltem a férjemnek, hogy mennyire nem ismerem a déli partot és hogy ott-onnan milyen a Balaton, ezért elmentünk pár napja megnézni a déli parton a naplementét. Azt kell, hogy mondjam, mesés volt! 😊


2. Lángos vagy hekk?
Egyik sem. Nem kifejezetten bírom a klasszik strandkaját, de ha muszáj választani, akkor hekk. 😊

3. Csak a balatoni nyár vagy egész évben "sohavégetnemérős"?
Soha nem csak a nyarat jelentette nekem a Balaton. Gyerekként nem éltem itt, "csak" nyaralónk volt, és természetesen nyáron két és fél hónapot voltunk lent, de az év többi részében is mindig jöttünk. Amióta pedig leköltöztem Pestről, azóta leginkább már nem is a nyár jelenti nekem a Balatont, hanem magát az életet, és ha már évszak, akkor tavasz vége és ősz eleje. 😊
 
4. Stégről ugrálós vagy fokozatosan mélyülős?
Mivel az északi parton nőttem fel, és Apukám nagy horgász, ezért egyértelműen stégről ugrálós, bár a lassan mélyülésben is van izgiség. 😊
 
5. Parton lazulós vagy kirándulva felfedezős?
Mindkettő. Nekem sosem csak az egyik volt a Balaton, nem tudok választani. A kettő együtt tesz ki egy egészet az én lelkemben.
 
6. Borozós vagy kézműves sörözős? 
Egyik sem. Se sörös-se boros nem vagyok. Inkább titkos piknik a stégen. 😊

7. Ha egy helyet választhatnál a tó körül, ahova elmehetnél úgy, mintha akkor látnád először, melyik lenne az?
Rengeteg hely van a Balaton körül, ahonnan gyönyörű kilátás van, ahol csodálatos hotelek és éttermek vannak, nekem a Balaton mégsem erről szól. Itt nőttem fel, ezért nekem ez a gyerekkoromhoz köthető leginkább, nádas, csónak, horgászat, vízbe ugrálás, egész nap pancsolás, köveken mászás, siklókat kergetés. Szóval mindenképpen a balatongyöröki Soós part. Ez egy szabadstrand, volt itt gyerekkorunkban egy majdnem vízszintesen a víz fölé nyúl fa, aminek a lombjába éveken keresztül minden nyáron építettünk egy bunkit, és gyakorlatilag a nővéremmel és a györöki pajtikkal ott "éltünk". Ha anyáink kerestek, tuti ez volt az első hely, ahol megnézték, hogy ott vagyunk-e.

8.  Ha az életben már csak egy Balaton környéki étteremben ehetnél egy jót, melyiket választanád és mit ennél?
Anyukám konyhájából ennék a saját teraszunkon egy isteni finom frissen fogott és frissen sült süllőt. 😊
 
9. Ha csak egy fotót tarthatnál meg a Balatonról, pontosan mit ábrázolna (pontos helyek, emberek)?
Amit nekem jelent a Balaton, a kép a györöki csónakkikötőről készülne és a stég, a móló és a tanúhegyek lennének rajta csoda napsütésben.

10. Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyod, mi lenne az?  
OTTHON.

+1 És ha már viszony, mióta tart? 😊
Születésemtől fogva.

 ~~~
 
Köszönöm Katának, hogy kitöltötte a kérdéssort! Jövő héten pedig egy olyan személy lesz soron, akinek munkaköri kötelessége, hogy jobbnál jobb fogásokat kóstoljon végig és véleményt írjon róla! 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia