B A R A kérdez: Milyen a Te Balatonod? - 7. Kalas Györgyi

B A L A T O N. 

 

Ahány ember, annyiféle vélemény. Mindenki másért és másképpen szereti. 

Ezért is indítottam útjára ezt a sorozatot, amiben általam kedvelt embereket kérdezek meg arról, hogy mit is jelent számukra a “magyar tenger”. 

A kérdések adottak, csak a válaszadók változnak hetente. Így végül egy színesebb képet kaphatunk arról, hogy kinek miért dobogtatja meg a szívét a Balcsi. 😊

 

Kalas Györgyi szenvedélyei közé tartozik az írás, új éttermek felfedezése, jobbnál jobb ételek megkóstolása és a Balaton. Az pedig, hogy ezek kombinációját zseniálisan ötvözi munkájában a Street Kitchen csapat tagjaként, vagy magánéletében családja körében a Balaton mellett, már tényleg csak hab a tortán. Két kislány anyukája, aki nemcsak a balatoni gasztronómiáról és az anyaságról írt már könyvet, de egy Balcsin játszódó gyermekregény is az ő nevéhez fűződik.



Fotók: Instagram


1. Az örök ellentét: észak vagy dél?

Igyekszem az arany középutat járni mindenben, így ebben is.😊Ezért is szeretem nagyon Balatonakarattyát, ami nyaranta a bázisunk, hiszen éppen középen helyezkedik el. Nem is tud senki válaszolni arra a kérdésre, hogy Akarattya akkor most észak vagy dél. 😀 Se nem észak, se nem dél, és mindkét irányba könnyedén eljutunk. De ha az a kérdés, hogy hova kirándulunk gyakrabban és hol szeretem jobban a strandokat, akkor egyértelműen észak.


2. Lángos vagy hekk?
Tudom, hülye válasz, hogy egyik sem, szóval ha választanom kell, akkor lángos. Mindkettőt szeretem egyébként, de mindkettővel ugyanaz a bajom, hogy nekem túl olajos és túl nagy. Még soha életemben nem bírtam egy egész lángost megenni. 😀

3. Csak a balatoni nyár vagy egész évben "sohavégetnemérős"?
Mindig Balaton! Sőt egyre kevésbé a nyár. Érdekes, hogy már a gyerekeim is eljutottak oda, hogy augusztusban nem is akarnak lemenni a strandra, mert nem érzik magukénak. Nem azt kapják, amit megszoktak, megszerettek. 
Szerencsére hűvös házunk van, és ma már simán eltöltjük úgy a nyári napokat, hogy csak este 6 után megyünk a partra. Inkább a júniust és a szeptembert szeretjük.
 
4. Stégről ugrálós vagy fokozatosan mélyülős?
Inkább ugrálós, nem vagyok a lassú besétálás híve, szeretek rögtön beugrani és úszni.

5. Parton lazulós vagy kirándulva felfedezős?
Nem vagyok nagyon lazulós típus, bár ahogy öregszem, egyre inkább szeretem magam kitenni a napra. De nem bírom sokáig, ha lehet mindig megyek valahova.
 
6. Borozós vagy kézműves sörözős? 
Na végre egy kérdés, amire határozottan tudok válaszolni: bor. Sört csak 32 fok felett iszom, de akkor nagyon jól esik. A tengerpartokon például mindig sörözöm.

7. Ha egy helyet választhatnál a tó körül, ahova elmehetnél úgy, mintha akkor látnád először, melyik lenne az?
Közhelyes válasz, de rengeteg olyan hely van, ahol úgy érzem, hiába voltam már itt, ugyanúgy elámulok, mintha most látnám először. Az akarattyai Magaspartot például nem tudom megunni.  
 
8.  Ha az életben már csak egy Balaton környéki étteremben ehetnél egy jót, melyiket választanád és mit ennél?
Erre nem válaszolok, nehogy valakit megbántsak...😀😀 Magamról csak annyit, hogy inkább a könnyű, egyszerű, zöldséges fogásokat szeretem. Nyáron egy töltött paprika, egy tökfőzelék vagy egy rántott cukkini nekem maga a mennyország. Nagyon el vagyok kényeztetve, mert egyrészt az a munkám, hogy egyek, de másrészt a férjem nagyon szeret főzni, és nyáron mindig kint sütünk-főzünk a kertben. A kedvenc balatoni ételem éppen ezért a férjem által, gyümölcsfákon sütött mangalica tarja, ami ma már annyira híres, hogy nyaranta az egész baráti kör ezt követeli.
 
9. Ha csak egy fotót tarthatnál meg a Balatonról, pontosan mit ábrázolna (pontos helyek, emberek)?
Biztosan egy olyan, amin a gyerekeim vannak. Az alábbi kép például Sajkodon készült, ami az egyik kedvenc kiránduló- és sétahelyünk. 
 
Fotó: Kalas Györgyi




 
10. Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyod, mi lenne az?  
Nyugalom.

+1 És ha már viszony, mióta tart? 😊
Pont tíz éve. Én azok közé tartozom, akik gyerekként nem jártak a Balatonhoz soha, mert messze laktunk. Én imádtam a falusi nyarakat a nagymamánál, és nem akartam mást, mint egy vidéki házat a gyerekeimnek, hogy ne a fővárosban kelljen teljesen felnőniük. Vidékiként ugyanis még mindig sajnálom a budapestieket, hogy egy ilyen nagy városban töltötték a gyerekkorukat.😀 Aztán a véletlen úgy hozta, hogy ez a vidéki ház éppen a Balaton közelében lett, így tulajdonképpen a Balatont is megkaptuk ajándékba.
 
 ~~~
 
Hálás köszönet Györgyinek, hogy válaszolt a kérdésekre! Jövő héten pedig olyasvalaki kerül sorra, akinek munkásságát már nagyon régóta nyomon követem és nemrégiben egy olyan Balatonhoz kapcsolódó újdonsággal rukkolt elő, amitől leesett az állam! 😀

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 37. Sosztarits Luca / LUCART