B A R A kérdez: Milyen a Te Balatonod? - 8. Róth Anikó

 B A L A T O N.  

Ahány ember, annyiféle vélemény. Mindenki másért és másképpen szereti. 

Ezért is indítottam útjára ezt a sorozatot, amiben általam kedvelt embereket kérdezek meg arról, hogy mit is jelent számukra a “magyar tenger”. 

A kérdések adottak, csak a válaszadók változnak hetente. Így végül egy színesebb képet kaphatunk arról, hogy kinek miért dobogtatja meg a szívét a Balcsi. 😊


Nem tudom pontosan megmondani, hogy mikor figyeltem fel Róth Anikó munkáira, de arra tisztán emlékszem, hogy onnantól kezdve, hogy megvettem az első általa tervezett határidőnaplót (kb. 10-11 éve!), minden évben elzarándokoltam a Vörösmarty téri karácsonyi vásárba, hogy beszerezzem a soron következő darabot. 

Anikó régóta a Balaton szerelmese, de saját bevallása szerint még sosem tudta megörökíteni az ezzel kapcsolatos érzéseit műveiben. Ez így volt mindaddig, míg a karantén okozta bezártság alatt kezdett körvonalazódni a fejében egy egészén új, Balcsis koncepció. Talán pont a tó hiánya vagy az elérhetetlenség hozta meg számára az ihletet ahhoz, hogy megalkossa a Balaton kollekciót. Szerintem minden darabja maga a csoda, imádom őket egytől egyig! 🥰

Ha szeretnének többet megtudni a kollekcióról, akkor kattintsatok erre a linkre, Anikó válaszait pedig lentebb olvashatjátok!





1. Az örök ellentét: észak vagy dél?

Ha fürdés, akkor dél, ha kirándulás, jó szállás vagy klassz ebéd, akkor észak.


2. Lángos vagy hekk?
Na, ebben sem vagyok válogatós. Gyerekkoromban csak a Balatonon ettünk lángost, a hekket pedig felnőttkoromban fedeztem fel. Mindkettő nagy kedvenc a mai napig.

3. Csak a balatoni nyár vagy egész évben "sohavégetnemérős"?
Bármikor kapható vagyok egy balatoni kiruccanásra, évszaktól függetlenül.

4. Stégről ugrálós vagy fokozatosan mélyülős?
Szerintem még soha nem ugrottam stégről, és mostanában fürdeni/úszni is egyre ritkábban szoktam. Leginkább csak sétálgatok, hűsölök a Balatonban, vagy a fiammal játszunk.

5. Parton lazulós vagy kirándulva felfedezős?    
Ha gyerekkel vagyok, akkor inkább parton lazulós, ha felnőtt társaságban, akkor pedig mindkettő. Minden évben körbe tekerjük a Balcsit barátnőkkel. Hogy egy klasszikust idézzek, "kell egy hét együttlét!", ami esetünkben csak 5 nap, de egyszerűen kihagyhatatlan.

6. Borozós vagy kézműves sörözős? 
Inkább borozós. A kézműves sörökkel óvatos vagyok.

7. Ha egy helyet választhatnál a tó körül, ahova elmehetnél úgy, mintha akkor látnád először, melyik lenne az?
A badacsonyi hegyoldal. Varázslatos innét a panoráma a tóra, minden egyes alkalommal rácsodálkozom.

8.  Ha az életben már csak egy Balaton környéki étteremben ehetnél egy jót, melyiket választanád és mit ennél?
Rétes étterem Vonyarcvashegyen.
 
9. Ha csak egy fotót tarthatnál meg a Balatonról, pontosan mit ábrázolna (pontos helyek, emberek)? 
Ne kényszeríts ilyenre, nem tudnék választani, annyi klassz emlék köt a tóhoz.

10. Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyod, mi lenne az?  
Vigyázat, ez közhely lesz: szerelem.

+1 És ha már viszony, mióta tart? 😊
Gyerekkorom óta, köszönhetően a nagybátyámnak, aki mindig olyan feleséget választott, akinek volt a Balatonnál nyaralója. 😊

 ~~~

Köszönöm Anikónak, hogy válaszolt a kérdésekre! A következő részben pedig végre sor kerül az első férfi válaszolóra! 😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia