B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 2. Dr. Árvai Anita / VEGANEETA

B A L A T O N.  

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a "riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről.

Dr. Árvai Anita egy igazi modern kori polihisztor. Anya, gasztroblogger, étterem-tulajdonos, szakács, barista, akinek nem mellesleg szenvedélye és otthona a Balaton. Példakép, aki egy súlyos betegség legyőzésének hatására fordult a vegánság felé, amit olyan magas szintre emelt, hogy saját példámból kiindulva azt mondhatom, fogásaival még a határozottan nem vegánokat is képes levenni a lábukról.
Azzal, hogy 2018 áprilisában megnyitotta vegán éttermét, a Veganeeta Home-ot, egy álma vált valóra.

„Csak lényem minden rezdülésével hittem benne! Kristálytisztán, egyértelműen és visszavonhatatlanul megfogalmaztam magamnak, hogy mit és mikor szeretnék. Minden nap, minden pillanatban éreztem a zsigereimben, hogy megvalósul. Addig, amíg nem ebben éltem, akkor is tökéletesen pontosan tisztában voltam azzal, hogy mi vár. Kitűzte a lelkem, a tudatom, minden rezdülésem a vágyam megvalósulását. Ezerszer lemondhattam volna róla, ezren lebeszélhettek volna róla, én mégis, csak a célt láttam, és nem restelltem tenni érte. A Veganeeta Home álom volt, valósággá lett, és benne igazán magamra találtam.”

Fotó: Instagram/Veganeeta

 
1. Mióta élsz a Balaton közelében? Hol éltél korábban?
Én eredendően nagykőrösi lány vagyok, ott nőttem fel, Kecskemétre jártam középiskolába, és a Szegedi Tudományegyetemen végeztem. Utána Budapesten éltem majdnem 9 évig, és onnan költöztünk Balatonalmádiba, öt évvel ezelőtt.

 

2. Miért pont Balatonalmádira esett a választásotok?
A férjem szüleinek van Almádiban családi nyaralója, ahová sokat jártunk le mi is, és mindenképpen azt szerettük volna, hogy a nagyfiam az általános iskolát már kisvárosban kezdje. Kézenfekvő volt, hogy itt telepedünk le, mert imádtuk ezt a kis Balaton-parti várost.

Fotó: Instagram/Veganeeta
 
3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
A tavat, a nyugit, a nyári nyüzsit, a 10 hónap nyugalmat, a hajnalokat, amikor alig látom a tavat a párától, a reggeleket, amikor a türkizkék víz színe a szemem elé tárul.  

„A választ a „hol laksz"-ra, amit mindig büszkén mondok: a Balatonon. A bármikor egy percre elérhető lankákat, a vízcsobogást, a vitorlások látványát, azt, amikor a széllel szeljük a hullámokat. A város utánozhatatlan illatát. Az éttermem, az érzést, hogy itt lehet vegán éttermem. Az érzés, hogy itt élhetek, azokkal, akiket a legjobban szeretek, felülmúlhatatlan." 

4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne?
Néha az emberek fura negatív gondolataival nem tudok mit kezdeni.
 
5. Van kedvenc balatoni helyszínetek, amit sosem tudtok megunni és gyakran meglátogattok?
Az északi part minden egyes pontját imádom. A legkedvesebb helyem az otthonunk. Nem mondhatok mást, hisz itt vagyok a legszívesebben.

Fotó: Instagram/Veganeeta
 
6. Van kedvenc balatoni éttermetek? Mi az abszolút kedvenc fogásod a Veganeeta kínálatából?
Nem sokat járunk étterembe, de az északi és a déli part is tartogat néhány gasztronómiai kuriózumot. 
A Veganeeta Home-ban sok kedvencem van. A nyári ételekből a tabouleh, a grillezett cikória, a zöldborsó krémleves, az állandóságokból a töltött káposzta és a sabji. És az újdonságokról még nem is ejtettem szót. 😊

Fotó: Instagram/Veganeeta
 
7. Mi a kedvenc Balaton melletti elfoglaltságotok?
Itthon lenni. Igazán. Sokat kirándulunk az erdőben, ahonnan látjuk a Balatont. De ha van kedvünk, leugrunk a partra. Csoda itt minden!
 
8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége?  
Úgy érzem, hogy minden, amit teszek, és ahogyan teszem, attól lesz még jobb és értékesebb, hogy itt teszem. Örökké hálás vagyok, amiért itt élhetek, itt alkothatok, és itt szerethetem a családom.

„Sosem fogom tudni megszokni a kilátást, az érzést, és mindig ugyanazzal az inspirációval ébredek, hálával a lelkemben létezem. A tó közelsége teszi fel minden i-mre a pontot."

Fotó: Instagram/Veganeeta
 
9. Miben változott az életed a koronavírus hatására?
Jelentősen változott az életem az étterem vonatkozásában. Az nagyon jó, hogy sokkal többet vagyunk együtt a családdal (habár mi eddig is többet voltunk együtt, mint az átlag), az valami hihetetlenül csodálatos.
A magánjellegű munkáim megnövekedtek, nyugodtabban tudom építeni a személyes brand-emet.
A gyerekekkel nagyokat játszunk, szeretjük, hogy ha nem muszáj, nem mozdulunk ki az otthonunkból. 

10. Szándékoztok valaha elmenni innen? Mik a terveitek a jövőre nézve?
Egyelőre nem tervezek elmenni. Több tervem van, amiknek a megvalósítása már folyamatban van. Csodás Veganeetával kapcsolatos projektek jönnek! És hát a szakácskönyvemet is írom. 😊
Az étterem amúgy jelenleg is elvitelre nyitva van, a kedd és a szerda a szünnapunk, és általában hetente, kéthetente tartok főzőklubokat is, amiknek óriási népszerűsége van. 

 

Fotó: Instagram/Veganeeta
 
Végül az utolsó kérdés, ami ismerős lehet az előző sorozatból. 😉
Ha egy szóval kellene jellemeznetek a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az? 

OTTHON.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia