B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 18. Máthé Szabina / SLOW FLOW WALKS

B A L A T O N. 

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a "riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről. 

Máthé Szabina a Balaton környékén nőtt fel, így gyerekkorában sok időt töltött a víz  mellett. Később a Bakony mellé költözött, és az erdők közelsége töltötte ki a mindennapjait.
Fiatal kora ellenére megjárta már a francia El Camino zarándokutat, kezdetben turizmust tanult, majd elvégezte az Ökopszichológiai Intézet Természetfacilitátor képzését. Ezeket összegyúrva, és a saját tapasztalait felhasználva indult el a Slow Flow Walks, a vezetett erdőfürdő sétákkal.

 
Fotó: Instagram/slowflowwalks


“Az erdőfürdő nem egy hagyományos kirándulás. Ez nem a rohanásról szól. A sétáknak nem a fizikai testmozgás a célja. Nem nevezhető túrának.
Egy ilyen séta finom egyensúlyt teremtve lehetőséget ad az érzékszervi, élményszintű kapcsolat, és a szakmai (biológiai, ökológiai) ismeretek által felismerni, hogy mi magunk is a természet részei vagyunk.”

Fotó: Instagram/slowflowwalks

Hogy mitől különlegesek ezek a séták,  és hogy a víz vagy az erdő világa áll hozzá közelebb, arról mesélt Szabina bővebben. 

1. Mióta laksz a Balatonnál? Korábban hol máshol laktál még?
14 éves koromig a Balaton-felvidéken, Nagyvázsonyban éltem. Sokszor ugrottunk le akár hétköznap délutánonként is a tóhoz nyáron fürdeni egyet, így mindig is közel állt a szívemhez.
 
Fotó: Máthé Szabina

2. Miért pont Berhidára esett a választásod?
Családi okok miatt aztán Berhidára költöztünk, de közben én éltem a Bakonyban is, Zirc környékén, amit nagyon imádtam. Berhida pedig a Bakony és a Balaton között helyezkedik el, így most mindkét szeretett terület közel fekszik.

Fotó: Instagram/slowflowwalks

3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
Imádom a változatos tájat, hogy megjelenik a tó által a víz elem, de közben rengeteg csodás erdős terület is körbeveszi.

Fotó: Instagram/slowflowwalks

4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne? 
Hmm, azt hiszem ilyet nem tudnék mondani. Talán azt, hogy sokan csak nyáron keresik fel, és csak a strandolást jelenti, ilyenkor nagy a tömeg. Pedig minden évszakban csodás mind a tó, s mind a környék is.

Fotó: Máthé Szabina

5. Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Tavaly fedeztem fel a káptalanfüredi Varázserdőt – én csak így hívom, mert tényleg varázslatos hely! Most már jártam ott minden évszakban és mindig gyönyörű a mohákkal, sziklákkal teli csoda erdő! Itt vezettem az első erdőfürdő sétámat, s azóta is rendszeresen szervezek ide. De ha egy kis nyugalomra vágyom, akkor van, hogy a kutyámmal megyünk ide kettesben.
 
Fotó: Instagram/slowflowwalks

6. Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Nagyrészt vegetáriánus módon táplálkozom, ezért nagyon örültem, amikor megnyitott Balatonalmádiban a Veganeeta vegán étterem. Illetve az alsóörsi Bitang Burger az új kedvenc hamburgerezős hely.

Fotó: Instagram/slowflowwalks

7. Mi a kedvenc Balaton melletti elfoglaltságod? 
Szívesen járom a Balaton környéki erdőket akár egyedül, vagy a kutyámmal, vagy barátokkal. De imádtam tavaly nyáron a tó melletti, szombat reggeli jógákat is!

Fotó: Instagram/slowflowwalks

8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége?    
A természet a leginspirálóbb dolog, hiszen mi is a részei vagyunk. Habár főként az erdőket járom, de mivel ez sok esetben munka, a parton ücsörögve, a vizet bámulva igazán fel tudok töltődni.

Fotó: Máthé Szabina

9. Miben változott meg az életed a koronavírus hatására?
Eléggé megváltozott, hiszen a tavalyi évben kezdtem bele a vállalkozásomba. Én úgy érzem, nagyon sok lehetőséget kaptam ebben az időszakban, mind a munkában, mind önfejlesztés területén akár, így pozitívan éltem meg összességében. Elkezdtem például a régóta vonzó coach képzést is, így nemsokára sétáló coaching-gal is várom a hozzám fordulókat. Az emberek is nyitottabbak lettek a természettel való kapcsolódás felé, ami az én kis projektem számára mindenképp pozitív. 

Fotó: Instagram/slowflowwalks

10. Szándékozol valaha a Balaton mellé költözni? Mik a terveid a jövőre nézve?   
Mindenképp a környéken maradnék, bár most pont dilemmázom, hogy hosszabb távon a Bakonyban vagy a Balatonnál élnék-e szívesebben. De imádom ezt a területet, most már a munkám is kötődik ehhez, s szeretném megmutatni másoknak is, hogyan csodálkozhatnak rá a természetre.

Fotó: Máthé Szabina

Végül az utolsó kérdés, ami ismerős lehet az előző (Milyen a Te Balatonod?) sorozatból.
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?
NYUGALOM.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia