B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 31. Kövecses-Varga Dániel/ LAZUL AZUR

B A L A T O N.  

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a "riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről. 

Kövecses-Varga Dani életében a zenélés már gyerekkora óta jelen van: édesanyja ének-zene tanár, így kezdetben kórusban énekelt, zongora- és dobórákat vett, majd tizenévesen elkezdett zenéket szerkeszteni. Dolgozott DJ-ként Siófokon és később zenekarban is énekelt. 
LAZUL AZUR projekt viszonylag friss, tavaly indult útjára, de már több dalt és videoklipet is magáénak tudhat. Ahogy ő mondja, a szokatlan hangzású névnek egyrészről spirituális jelentése van, másrészt a Balaton színeire utal. Egy biztos: a fő célja az volt vele, hogy szöget üssön az emberek fejébe. 

Fotó: Facebook

Daninak egyébként nemcsak a szülőhelye és otthona, de egyfajta szívügye is a Balaton, és persze a környék népszerűsítése: ezzel kapcsolatos élményeit és érzéseit is megfogalmazza a dalaiban.


Annak nagyon örülök, hogy vannak fiatal kezdeményezések: valami organikusan elindult a Balatonnál, és nemcsak azok által, akik itt nőnek fel. Van egy szellemiség, amiért mindannyian beáldozzuk a szabadidőnket: itt van a Balaton, a márkánk, amit viszünk magunkkal.”


1. Mióta élsz a Balaton mellett? 
Siófokon születtem és nőttem fel, hét évvel ezelőtt költöztem Tihanyba, és tavaly óta élek Balatonfüreden. 

Fotó: Instagram

2. Miért pont Tihanyra és környékére esett a választásod? 
Amikor Szlovákiában éltem másfél évig, akkor tudatosult bennem, hogy haza kellene jönni a Balatonra, és akkor már nem Siófokra, hanem Tihanyba költöztem. Azt éreztem, hogy tök jó lenne felemelni a balatoni fiatalságot: legyen egy önszerveződő fiatal közeg, aminek van egy balatoni tudata: egy lokálpatrióta érzés vagy vonal. Ezt nem egy ember tudja megcsinálni, hanem sok apró kezdeményezés a közösségben.

Fotó: Instagram

3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
A tél és a nyár amplitúdóját. Megkapod az izgalmat és az impulzusokat nyáron, amit utána fel tudsz dolgozni télen. Visszaülepíted magadban és átdolgozod. Ezt bármiben lehet tenni – mondjuk például a művészetben inspirál a nyár, és télen megírod a számokat belőle.

Fotó: Instagram

4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne?
Amit sokan említenek, a nyár zsúfoltságát, én megszoktam, szerintem ez vele jár: úgymond a csomag része. Szóval én nem tudok és nem is szeretnék negatívumot mondani. 

Fotó: Instagram

5. Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Szántódpuszta. Én a déli Balatont nagyon ajánlanám, az a rész, amit fel kell húzni. Sokan mondják Sajkodot gyöngyszemnek, ami jó is, de nekem például Örvényes Beach az. 

Fotó: Instagram

6. Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Random Bagel Bar Örvényesen, vagy amit nagyon szeretek még a Party Csóka Balatongyörökön. Nagyon jó kis csapat! Vagy például a Búzalelke Kisapátin. 

Fotó: Instagram

7. Mi a legkedvesebb Balaton melletti elfoglaltságod? 
Kajakozás Sajkodon és Tihany körül. Vagy inkább kajakozás Sajkodról Örvényes Beach-re, az a legjobb. 😊

Fotó: Instagram

8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége? 
Az tök jó, hogy sokakat inspirál, de most már vannak is helyszínek, ahol ezt meg tudod mutatni. Mondjuk tíz vagy húsz éve, még beszélni sem tudtunk volna balatoni nyári programokról, mondjuk a siófoki Beach House-on kívül. Most tök jó, hogy nagyon sok apró hely nyílik és a nagy fesztiválok lebomlanak kicsi összejövetelekre. Hogy példákat is mondjak: a Pegazus Szentbékkállán nagyon jó hely, vagy most nyílik Kővágóörsön a Bánya. 

Fotó: Instagram

9. Miben változott meg az életed a koronavírus hatására?
Nekem nem hozott változást, de az jó, hogy sokan ideköltöztek: tehát most nagyon sok olyan ember lakik a Balatonnál, akiket eddig hiányoltam magam körül. 

Fotó: Instagram

10. Szándékozol valaha elköltözni a Balaton mellől? Mik a terveid a jövőre nézve? 
Nem, ez a tökéletes hely arra, hogy megöregedjen az ember. 

Fotó: Instagram

Végül az utolsó kérdés:
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?

KÖVEK ÉS VÍZ.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia