B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 38. Pulay Szilvi / FITNESZPREZENTER, LIFE ÉS SPORT COACH

B A L A T O N.  

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a „riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről. 

Pulay Szilvi, titulusát tekintve sportedző, fitneszprezenter, life- és sportcoach, ahogy a hivatalos oldalán is olvashatjuk. Mit is jelent ezt a gyakorlatban? Lételeme a mozgás, de emellett a lelki egyensúlyt is kiemelten fontosnak tartja. Ahogy mondja, a sport szeretetét az édesapjától örökölte: vele kezdett el futni még gyerekkorában. Tinédzser korában egy tánccsapatban táncolt, de a csapat feloszlása utána úgy érezte, hogy szüksége van valamire, ami kitölti az űrt, amit a tánc hiánya benne hagyott. Ma pedig már példaértékűnek számít, amit egy hét hónapos kislány édesanyjaként, a mozgással kapcsolatban hirdet. 


„Nagyon szerettem volna megmutatni minél többeknek, hogy sportolni és mozogni öröm. Rátaláltam az aerobic oktató iskolára, elvégeztem, és onnantól kezdve kvázi jött a lavina, és sorra jött a sok-sok oktatói végzettség. De tulajdonképpen nem is ez a lényeg, hanem az, hogy én nagyon imádom a közösséget, illetve hogy csoportos órákat tarthatok, mert hatalmas a varázsa. Én igazából ezt emelném ki a munkásságomból: a közösségformáló erejét a sportnak.”



Mióta tölti Szilvi szinte minden nyarát a Balaton mellett, és milyen szerepet tölt be a tó az életében manapság? Többek között erről mesélt most bővebben.

1. Mióta élsz kétlaki életet Budapest és a Balaton között?
Mi nem teljes kétlaki életet élünk, mert mert nekünk igazából nyaralónk van a Balatonon, Alsóbélatelepen. Kiskorunkban június közepén, miután vakációra csengettek, leköltöztünk, és augusztus végén jöttünk csak fel. Most sajnos nincs ennyi időnk nyaralni, de amikor tudunk, akkor lemegyünk, és most már mi visszük a kisbabát,. De egyébként meg a családom többi tagja, tesók, ő családjuk és anyáék is szokták használni, és akkor van, hogy együtt tudunk ott lenni. Csak lassan kinőjük, mert sokan vagyunk szerencsére. 😊 


2. Mi a véleményed Fonyód-Alsóbélatelepről? 
Ez egy fantasztikus dolog az életünkben, úgymond örökség: nekem apukám is ott élte a gyerekkorát, és mi is így ott tudunk nyaralni minden nyáron.


3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
Mindent. Nálunk az a rész, Alsóbélatelep nem egy frekventált hely turisztikailag, és én imádom azt a nyugalmat. Imádom a levegőt. Imádom, hogy nagyon közel van a nyaralónk a parthoz, nagyjából kétszáz méterre, oda egyszerűen lesétálok, és rám ömlik a nyugalom. Fantasztikus! Nagyon jókat tudok ott elmélkedni, imádkozni. Csomószor a Balatonnak mondtam el régebben a bánatomat, szóval nekem leginkább érzelmi és lelki töltést ad. Illetve egy személyes dolog: nekünk nagyon sok barátunk és családtagunk nyaral még szintén ebben a kis városrészben, úgyhogy nekem ez is nagyon jó: csupa szeretettel vagyok körülvéve. 


4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne?
Most hirtelen nem jut ilyen az eszembe. Azt talán nem szeretem, hogy a mi nyaralónk sajnos nincs téliesítve, tehát akkor nem tudunk ott lenni. Igazából azt nem szeretem benne, amikor haza kell jönni, azt nagyon utálom. Az előnye, ami hátránya is, hogy elég messze van Budapesttől, tehát nem tudunk azért csak úgy leruccanni. 


5. Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Nekem a fonyódi kilátó, illetve minden olyan pontja a déli partnak, ami a Badacsonyra és a Balatonra néz. Illetve azok a helyek, ahova ha felmész, be lehet látni az egész tavat. Imádom! Ami pedig kicsit messzebb esik tőlünk: Tihany, nagyon szeretem, szerintem csodálatos! És nekem volt szerencsém többször is körbefutni a Balatont. Nem egyedül, hanem az Ultrabalaton nevű rendezvény során: volt, hogy négyen futottuk körbe váltóban, volt, hogy öten, és a dimbes-dombos részek a Badacsonyban nagyon szimpik és imádnivalóak. Mindenképpen ajánlom azt, főleg pároknak, vagy akik szeretnének egy kicsikét csöndesen elvonulni, borozgatni, sétálgatni. Ezért is ajánlom, hogy azt a részt nézzék meg, szőlőkben és borospincékben tegyenek nagy sétákat, szerintem ezek nagyon feelingesek.


6. Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Újabban rákattantam a sült hekkre, szerintem ez elég tipikus balatoni. Én nagyon szeretem a Riso Éttermet, az ott van Bélatelepen, hozzánk nagyon közel van, nagyon feelinges, mert ott van közvetlenül a Balaton-parton.


7. Mi a legkedvesebb Balaton melletti elfoglaltságod? 
Imádok a Balatonon futni. Nagyon szeretek felfutni a Fonyódi-hegyre, és onnan lekukucskálni. Nagyon szeretek kávézni a Kripta-villában, az is ott van fent a hegyen: baromi jó kávézó, akár válasz lehet az előző kérdésre is. Kedves a személyzet, panorámás, szóval tényleg ezt tudom ajánlani mindenkinek.


Meg hát a pancsolás, azt is nagyon szeretem a Balatonon, biciklizés, este a Balaton-parton iszogatás (amikor épp nem szoptattam 😊). 


8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége? 
Nagyon inspirál, és főleg a lelki témákban. Ugye az én oldalam nem csak a testről és a sportolásról szól, van egy lelki vonulata is. Én life coach is vagyok, és a Balaton abszolút megérint. 


„Azt már mondtam korábban, hogy megérinti a szívemet is, és csomó gondolat jön, csomó inspiráció, amiket egyébként a posztokban is felhasználok, mivel a tó inspirálta őket. Természetesen mozgásban is hatással van rám, mindig lehet új helyszínen mozogni: hol a parton, hol a hegyen, hol ezen a strandon, hol azon, vannak tök jó street work-out pályák is.”


9. Miben változott meg az életed a koronavírus hatására?
Nagyon sokban nem érzem, talán kevésbé vágyom a zizgésre. Szerencsére tudtam dolgozni ugyanúgy, csak kicsit át kellett szervezni a dolgokat. És ugye én babáztam, tehát nekem amúgy sem volt nagyon opció, hogy jöjjek-menjek ide-oda. Annyiban befolyásolt, hogy láttam, hogy sokaknak nehéz, és ez rosszul érintett. De az én életemet kifejezettem nem borította meg, most azt érzem legalábbis.


10. Szándékozol valaha a Balaton mellé költözni? Mik a terveid a jövőre nézve? 
A kérdés nagyon jó. 😊 Nincs kizárva, hogy majd egyszer ott fogunk élni. Egyébként most pont azon gondolkozunk, hogy hova lehetne költözni, mert lassan már kinőjük ezt a jelenlegi lakást. Szóval most mindenfele nézelődünk, és hát az egyik szívünk csücske a Balaton. Nyilván nagyon sok a szempont, tehát ezt így nem merem most még kijelenteni, hogy oda fogunk költözni. De nézegettük Füred környékét, ami elsőre szóba jött, ott talán több a munkalehetőség, picikét több minden van ott. 


Végül az utolsó kérdés:
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?

ÖRÖK SZERELEM.

Fotók: Pulay Szilvi / Instagram

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 37. Sosztarits Luca / LUCART