B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 42. Simon Teodóra / TEODORA SIMON WEDDING PHOTOGRAPHY

B A L A T O N.  

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a „riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről. 

Simon Teodóra bár sosem készült fotósnak, csaknem tíz éve esküvőfotózással foglalkozik. Mint mondja, az idáig vezető út hosszú és rögös volt: külkereskedelmi szakon végzett, dolgozott több multinál, többnyelvű ügyfélszolgálatokon, majd pár évig tréningeket szervezett egy nemzetközi cégnél. 


„Azt tudtam, hogy nem ez az utam, de nagyon sokáig tartott rájönni, mit is szeretnék igazán. Aztán egy nagyon kedves ismerős felkért az esküvője fotózására, és onnantól belecsöppentem egy teljesen más világba. Kitanultam a fotózást, céget alapítottam, és most már kilenc éve ebből élek. Számtalan helyen jártam a világban a fotózásnak köszönhetően, álmomban nem gondoltam volna, hogy teljesen más utat járok majd be, mint amit 18 évesen elképzeltem magamnak. Nem bántam meg.”


A többnyelvűség és az utazás ma sem áll távol tőle: a világ számtalan pontján fotózott már esküvőkön. Két ikerlány anyukája, nem mellesleg egy szintén nagyon tehetséges esküvői fotós, Rokolya Zsolt párja, és mindemellett tagadhatatlanul egy igazi balatoni lány.


1. Mióta élsz a Balaton mellett? Korábban hol máshol laktál még?
Keszthelyen születtem, itt jártam iskolába, 18 éves koromig itt éltem, és a legtöbb nyarat itthon töltöttem. Budapesti éveim alatt is állandóan a Balatonra vágytam, amint jött a jó idő, szenvedtem a városi léttől, és az alkalmazotti státusztól egyszerre. Pár évvel később adódott egy helyi munkalehetőség egy nemzetközi fogászaton, és visszaköltöztem. Az egyéni vállalkozás pedig megadta nekem azt a szabadságot, hogy bármikor felállhatok a géptől, és lemehetek a Balatonhoz. Munkám kapcsán rengeteget utaztam, és sok helyen el tudtam volna képzelni az életet, de Vonyarc maradt a bázis, ennek már lassan tíz éve.


2. Mi a véleményed Vonyarcvashegyről? Bemutatnád pár szóban azoknak, akik esetleg még nem jártak ott?
Ha megkérdezik, hol lakom, általában Keszthelyt mondok. Sokan nem ismerik a Balatonnak ezt a szegletét: Vonyarcvashegy, Gyenesdiás – még mindig sokan nem a Balatonhoz kötik. Vonyarc egy kétezer körüli település, ahol mi a nyaraló övezetben lakunk, télen nagyon nyugis, nyáron pedig óriási a nyüzsgés. Sokáig inkább csak Keszthely agglomerációjaként mutattam volna be, mindig ezer szállal kötődtem a városhoz, azonban mostanra már azt vettem észre, vannak hetek, amikor nem is járok a városban. Mindent el tudok intézni Vonyarcon is. Azt szeretem a legjobban, hogy a Keszthelyi-hegység közelsége miatt két perc alatt elindulhatok az erdőbe túrázni, vagy éppen a Balcsira evezni.


3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
A vízisportokat: szeretek evezni, SUP-ozni, szörfözni. Szeretem, hogy a bringaút a Balaton-parton visz. Bármi bajom van, lemegyek a vízhez. A gyerekekkel is télen-nyáron a strandra járunk játszóterezni. Megmagyarázhatatlan vonzása van a tónak, amit szerintem csak az ért meg ennyire, aki itt nőtt fel. Aki tudja értékelni például télen is ezt a csodát.


4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne?
Az utóbbi években egyre nehezebben viselem a tömeget. Nem járok már le hétvégente a strandra főszezonban, egy kicsit zavar, hogy a covid óta mindenkié lett, és nagyon sokan nem tisztelik az élővilágot. Zavar a vízpart beépítése, beruházások, lakóparkok megjelenésével.


5. Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Van egy kis eldugott öböl Gyenes-Vonyarc határában: csónakokkal, pici stégekkel. Szeretem Györökön a Soós-öböl panorámáját a Badacsonyra, és szeretem a környékbeli kilátókat és túraútvonalakat. Én imádom a hévízi tavat is, az a tó egy csoda, és nem, nem csak német nyugdíjasoknak való. 😊


6. Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Sajnos a helyi fogásokra nem vagyok annyira rápörögve, és a tavi halakat se szeretem. Ha éttermezünk, inkább picit messzebb megyünk, sokat járunk a Taco Truck vidám csapatához Szigligetre, a Szent György-hegyre, Badacsonyba, vagy a Káli-medencébe.


7. Mi a legkedvesebb Balaton melletti elfoglaltságod? 
Talán szörfözés közben érzem a legjobban, hogy mennyire szerencsés vagyok, hogy itt élek, és ezt megtehetem. Bár idén keveset tudtam menni, azért SUP-ozni lejárok: teljesen kikapcsol, ahogy a parttól távolodom, és evezek, vagy csak pihenek a deszkán. Ősszel és tavasszal pedig a bringázás.


8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége? 
Nagyon szeretem a környéket is fotózni, bár bevallom a gyerekek születése előtt több időm jutott természetfotózásra: rengeteget fotóztam a tavat, az évszakok változásait, fotóztam sokat a retro nyaralók hangulatát. Én készítettem Gyenesdiás imázs képeit is. Az esküvők nyüzsgéséből hazatérve a hétköznapokon igyekszem maximálisan feltöltődni, és kihasználni a tó adta lehetőségeket.


9. Miben változott meg az életed a koronavírus hatására?
A covid nagyon súlyosan érintette a szektort, amiben dolgozom, hiszen a vállalkozásom bevételének 90%-át elsősorban a nemzetközi esküvők adják. A határzárral és a rendezvénytilalommal azt éreztem, megfulladok. Bevallom, nagyon kemény év van mögöttem, és többször azt éreztem, abba kéne hagynom. Azonban mindvégig hálás voltam, hogy a nagy lezárás idején egy kertes házban éltünk a Balaton partján, és nem egy kis lakásban kellett bezárva élni két éves ikrekkel. Az elmúlt két-három hónapban tértek vissza azok a munkák, amikért igazán lelkesedek: több esküvőn is voltam újra külföldön, szóval igyekszem pozitívan tekinteni innentől már a jövőre.


10. Szándékozol valaha elköltözni a Balaton mellől? Mik a terveid a jövőre nézve? 
Annak ellenére, hogy szeretünk itt élni, folyamatosan megfordul a fejünkben a költözés gondolata, hogy esetleg más országban próbáljunk szerencsét, elsősorban az anyagi stabilitás miatt.


Végül az utolsó kérdés:
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?
Két szóval tudom:

GYERMEKI RAJONGÁS.

Fotók: Simon Teodóra / Instagram

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia