BARA KÉRDEZ: ARCOK A TÓ KÖRÜL – 52. SEBESTYÉN-TÓTH ORSOLYA / RENDSZERELEM

B A L A T O N.

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a „riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben a rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről. 

„Rend a lelke mindennek” – tartja a mondás, és ezt vallja Sebestyén-Tóth Orsolya is, aki többek között ennek a gondolatnak köszönheti a hivatását. Ahogy mondja, mindig is rendszerető ember volt, és a szortírozás, a selejtezés, a rendszerezés és a szervezés számára örömteli feladat. Az elhatározás pedig, hogy ebből a tevékenységből igazi álommunka váljon, annak hatására történt, amikor az ismerősei, felismerve ezt a tulajdonságát, egyre gyakrabban kérték a segítségét. 


„Volt, akinek lelkiereje nem volt hozzá, mások az időhiánnyal küszködtek, vagy azt sem tudták, hogyan fogjanak hozzá. Én pedig miközben segítettem, azt éreztem, hogy flow-ban vagyok és feltöltődöm. Rájöttem, hogy ezzel két legyet ütök egy csapásra: így született meg bennem az a gondolat, hogy hivatásszerűen űzzem ezt a tevékenységet. Ebből adódott a vállalkozás neve is: a Rendszerelem.”


Mióta élsz Balatonfűzfőn? Korábban hol máshol laktál még?
Budapesten születtem és éltem hosszú évekig. Akkoriban el sem tudtam volna képzelni, hogy elszakadjak a fővárostól. Azonban úgy hozta a sors, hogy 2009-ben a Balatonra költöztem, amit életem egyik legjobb döntésének tartok. 

Miért éppen Fűzfőre esett a választásod?
Kétéves voltam, amikor szüleim itt vettek telket, így szerencsésnek mondhatom magam, hiszen gyerekkoromban tavasztól őszig rengeteg időt tölthettem Fűzfőn. Még tinédzserként itt ismerkedtem meg azzal a fiúval, akivel sok év után újra összehozott a sors, és aki ma már a férjem. Rövid, közös, budapesti életünk során úgy döntöttünk, hogy a Balaton partján telepedünk le. A gyerekeink már itt születtek. 


Mi szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
Azt, hogy itt egyszerre nyugodt és pörgős az élet. Budapesti ismerőseim gyakran kérdezik: nem unalmas itt télen? Minden rajtunk múlik: soha nem lehet unatkozni, rengeteg programlehetőség van, de ha kicsit el szeretnénk vonulni, arra is vannak alkalmas helyek.


„Ami pedig összehasonlíthatatlan Pesttel, azok az emberek: élvezem, hogy mindenki mindenkit ismer. Az emberek többsége segítőkész, kedves, befogadó.”

Mi az, amit kevésbé szeretsz benne?
Ezen sokáig gondolkoztam, de semmi nem jutott az eszembe. Próbálom a jót meglátni magam körül, és hálásnak lenni mindezekért. 

Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Bár szeretek mindig új helyeket fölfedezni, a tihanyi barátlakásokhoz újra és újra ellátogatunk, annyira különleges hely. De legalább ilyen nagy kedvenc a káptalanfüredi vörös sziklaterasz vagy a dörgicsei Kű-völgy.


Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Az egyik kedvenc ételem a tócsi, amiről a gyerekkori strandolások jutnak eszembe. De egy jó sajtos-tejfölös-lilahagymás lángost sem vetek meg. Éttermekben szerencsére nincs hiány, ma már sok kellemes hely van. Ha meg kell neveznem egyet: Fűzfőn a Tó étterem lenne az, a konyháján túl a páratlan panorámája miatt nagy kedvenc. Kicsit messzebb pedig a fonyódi Gyöngyhalász Étterem az, ahova bármikor visszamennék.

Mi a legkedvesebb Balaton melletti elfoglaltságod?
Nagyon szeretek a családommal túrázni. Imádjuk az eldugott, nem túl zsúfolt helyeket felkutatni, közben pedig gyűjtjük a geoládákat. Télen pedig reménykedünk benne, hogy befagy a tó, és mehetünk korcsolyázni. 

Mennyiben inspirál téged a tó közelsége? 
Feltölt, megnyugtat, szeretettel telik meg a szívem, ha ránézek. Ha elutazom, alig várom, hogy viszontlássam.

Szándékozol valaha elköltözni a Balaton mellől? Mik a terveid a jövőre nézve? 
Ha minden az elképzeléseim szerint alakul, és semmilyen világrengető dolog nem történik, eszem ágában sincs innen elköltözni. Az, hogy az ágyamból látom a Balatont, megfizethetetlen. Ennél csodásabb helyet el sem tudnék képzelni.


Végül az utolsó kérdés:
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?

SZERELEM.

Fotók: Sebestyén-Tóth Orsolya

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia