BARA KÉRDEZ: ARCOK A TÓ KÖRÜL – 55. GÁLL BARBI ÉS LINDA / ZACC ÉS MOHA

B A L A T O N.

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a „riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben a rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről. 

A Zacc és Moha üzletét Balatonfüreden, nem messze a Vörös templomtól, egy tősgyökeres füredi testvérpár, Gáll Linda és Barbi nyitotta, akik több szálon is kötődnek a virágkötészethez és a vendéglátáshoz. A bolt korábban Csupa Virág néven virágkötészeti műhelyként funkcionált, de a lányok új szintre emelték, amikor másik nagy szenvedélyüknek is teret adtak benne: a kávénak. Így egészült ki a virágüzlet a kávézóval, de Linda és Barbi egyik fő profilja a mai napig a Balaton környéki esküvői dekorációk készítése.


„Én többnyire vendéglátással és virágkötészettel foglalkoztam felváltva, Barbi eredeti szakmája pedig kertésztechnikus, de a könyvelő állását hagyta fel a Zacc és Moháért, amit közösen álmodtunk és valósítottunk meg.”

Mióta éltek Balatonfüreden? 
Linda: Mindketten Balatonfüreden születtünk és a család is tősgyökeres füredi.



Mit gondoltok Balatonfüredről?
Barbi:
Füred nagyon jó légkörű, alapvetően kisváros, de mégis elég jól felszerelt és nyüzsgő. Ami nekem már gyerekkoromban is problémás volt, hogy télen teljesen kihalt a környék és ezt nehéz megszokni. Nyilván gyerekként más, mint felnőttként. Nehéz a szezonalítással együtt élni, mert télen alig vannak programok, de egyébként ezt leszámítva imádunk itt élni.

Mi szerettek leginkább a Balaton melletti életben?
Linda: Én a Balatont összességében szeretem és körülötte mindent: akármilyen városban vagy településen dolgozunk, az hozzátartozik a Balatonhoz.

Barbi:
Annyiban egészíteném ki, hogy én például rettenetesen szeretem, hogy az alaphangulatot megadja a Balaton, tényleg bárhova mész, de mi tényleg nagyon sokat „használjuk” is a tavat. Ez így lehet, hogy furcsán hangzik, de télen a korcsolyázás, nyáron ugye a fürdés miatt. Én nem tudnám a Balcsi nélkül elképzelni a mindennapjaimat. Például most, hogy nyár van és meleg, biztos, hogy munka után lejárunk a gyerekkel fürdeni.


Mi az, amit kevésbé kedveltek benne?
Linda és Barbi: Mindent szeretünk benne, nincs olyan, amit nem. Szeretjük úgy, ahogy van.

Van kedvenc balatoni helyetek, amit sosem tudtok megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanátok másoknak, hogy látogassanak meg?
Barbi: Nekem a tó nyugati része a kedvencem, tehát Füredtől nyugat felé indulva, Tihany, Aszófő és így tovább. Egyértelműen az északi partot szeretem jobban, mivel anyukánk oldaláról Zánka környékéről származunk és sok időt töltöttünk arrafelé gyerekkorunkban. Kicsit kisvárosi hangulata van, barátságosabb a közeg. Rengeteg kilátó van a környéken, szinte minden faluban van egy, azokat is nagyon szeretjük, mert onnan még jobban belátni az egész Balatont.

Linda: Ez nagyon nehéz kérdés, mert rengeteg kedvencet tudnék felsorolni. Én a déli partot is nagyon szeretem, Balatonboglárt és környékét például.


Van kedvenc balatoni ételetek/éttermetek?
Barbi: I
nkább helyet, mint konkrét ételt tudnánk mondani. Nekem személy szerint Révfülöpön a Bisztró 71 nagy kedvencem. Rendszeresen járunk oda a családdal is. Sok kedvencünk van, de én azt gondolom, hogy mi inkább személyekhez kötődve szeretjük a helyeket, mivel a munkánkból kifolyólag sok vendéglátós barátunk és ismerősünk van. Én nagyon kedvelem a Koczor Pincészetet is: isteni ételek, mennyei panoráma, az egész egy nyugalom sziget, ahova el lehet menekülni egy kicsit a város zajától.  


Linda: Nekem Tihanyban a Sport Terasz nagy kedvencem. Jabin Petiék, maga a személyük és a hely hangulata nagyon jó. Füreden pedig az IL LAGO éttermet emelném ki, ami az olaszos vonalat képviseli.


Mi a legkedvesebb Balaton melletti elfoglaltságotok?
Barbi: Supozás és vitorlázás. Illetve minden, amit a Balatonon/ban és mellette lehet csinálni. Emellett strandröplabdázok is, tehát nekem a nyár azért azt jelenti, hogy sokat járunk a strandra. Ezen kívül tényleg minden olyan dolog, amit a Balaton enged.

Mennyiben inspirál titeket a tó közelsége?
Linda: Ha az inspirációnak számít, hogy a munkánk, a helyszínek dekorálása során a Balatont bámuljuk, akkor igen.

Barbi: Igen, de azt meg kell jegyeznem, hogy időről időre mindig van egy-egy fotózás, amire meghívást kapunk, és ezeknek sokszor balatoni témája van, akár egy téli Balaton, akár egy nyári Balaton, és ott bizony azért bőven ad inspirációt a Balcsi.


Szándékoztok valaha elköltözni a Balaton mellől? Mik a terveitek a jövőre nézve?
Linda: Nekem megfordult a fejemben, de mindenképpen egy másik víz mellé költöznék. Ha az élet bármilyen oknál fogva úgy hozná, előfordulhat, hogy elmennék innen, de csak víz mellett tudom elképzelni az életemet.

Barbi: Bevallom, én ezen még nem annyira gondolkoztam. Nem vagyok az a sokáig előre tervezős típus, mert azt gondolom, hogy annyira változó világban élünk, hogy nem is nagyon tudsz felkészülni ennél hosszabb távra. De abszolút egyetértek Lindával abban, hogyha egyszer valaha elköltöznék innen, akkor biztos, hogy víz mellé mennék, vagy legalábbis olyan helyre, ahol a víz elérhető közelségben van. Mi itt születtünk és nőttünk fel a Balaton mellett, nekünk ez a természetes.


Végül az utolsó kérdés:
Ha egy szóval kellene jellemeznetek a Balatonhoz fűződő viszonyotokat, mi lenne az?


SZERELEM / NYUGALOM.

Fotók: Gáll Linda és Barbi / Zacc és Moha  / Csokonai Krisztina / Simon Teodóra / Studio 101 Hungary

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 37. Sosztarits Luca / LUCART