B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 8. Tóth Míra / MIRC JEWELLERY

B A L A T O N.  

Sokaknak egy meghatározó emlék, a véget nem érő nyaralások helyszíne, vagy csak maga a "riviéra". Szenvedély, hobbi, örök szerelem. És persze vannak azok, akiknek a Balcsi a mindennapok szerves része. Az otthonuk. Maga az ÉLET. Ebben az új rovatban őket ismerhetitek meg közelebbről.
  
Tóth Míra számára már gyerekkorában világossá vált, hogy ékszerek készítésével szeretne foglalkozni, miután ötödikes korában részt vett egy ötvös táborban Révfülöpön. A megvalósítás azért még váratott magára, míg végül 22 éves korában megszerezte az ötvös- és aranyműves bizonyítványát. 
A balatoni születésű lány korábban már számos hivatásban kipróbálta magát, mint például vendéglátás és kereskedelem, és több külföldi országban is megfordult, de a szíve mélyén mindig visszavágyott az ötvösséghez és a Balaton mellé. Így hozta létre saját márkáját, a MIRC-et, aminek központi motívuma is a Balaton lett.
 
 Fotó: Instagram/mircjewellery

"2017-ben döntöttem végül úgy, hogy elég volt. Most már ideje félre tennem minden félelmem és bizonytalanságom, muszáj megpróbálnom! Hollandiában dolgoztam ekkor éppen egy étteremben, mint felszolgáló, szóval pakoltam és hazajöttem, majd végre belevágtam, és megalapítottam a MIRC-et." 
 
Fotó: Instagram/mircjewellery

1. Mióta élsz a Balaton közelében? Hol laktál korábban? 
Azon szerencsések közé tartozom, akik ide születtek. Bár Csurgóra jártam középiskolába, a további tanulmányaimat Kaposváron folytattam, laktam Budapesten, Sopronban, Hollandiában, de valahogy mindig visszahúzott ide a szívem.
 
Fotó: Instagram/mircjewellery
 
2. Miért pont Révfülöpre esett a választásod?
Nem választás volt, a szüleim itt éltek már, amikor én megszülettem. Amúgy Édesapám badacsonytomaji születésű, Anyukám révfülöpi, és az ő felmenőik is, akikről még tudunk, vagy a Káli-medencéből, vagy a Balaton mellől származnak. Szóval nekem és a családomnak tényleg ez az otthon. 😊

Fotó: Instagram/mircjewellery
 
3. Mit szeretsz leginkább a Balaton melletti életben?
A Balaton közelségét nyilván. 😀 Imádom a tavat minden formájában. Ezen kívül azt szeretem még, hogy a helyiek többsége igyekszik harmóniában élni a természettel, mindenki ismer mindenkit, és ha lehetőségük vagy szükségük van rá, segítik/segítjük egymást. Na meg... Nem kell magyaráznom, hogy milyen csodaszép ez a vidék. Ezt ki ne szeretné? 😊
 
Fotó: Instagram/mircjewellery
 
4. Mi az, amit kevésbé szeretsz benne? 
Nincs ilyen. 😊 Tényleg... Talán nyáron amikor rettentő sokan vannak, azt kevésbé szeretem.
 
Fotó: Instagram/mircjewellery - 
@emlekalmodophotography
 
5. Van kedvenc balatoni helyed, amit sosem tudsz megunni? Illetve vannak olyan helyszínek, amiket mindenképpen ajánlanál másoknak, hogy látogassanak meg?
Révfülöp! Gyertek, és nézzétek meg magatok, egyetek a méltán világhírű lángosunkból, és sétáljatok egyet a parton. Nem fogtok csalódni! 😊
 
Fotó: Instagram/mircjewellery
 
6. Van kedvenc balatoni ételed/éttermed?
Veganeeta, Balatonalmádi. Ancsi és az étterme egy igazi csoda, de ha jól tudom nemrég vele is készítettél interjút, szóval Őt nem kell bemutatnom. 😊
 
Fotó: Instagram/mircjewellery
 
7. Mi a kedvenc Balaton melletti elfoglaltságod?
Kutyasétáltatás, séták, kisebb túrák a környéken. 😊Nem vagyok nagy és rendszeres természetjáró bevallom, de anyukám rendszeresen járja a hegyeket, erdőket, túraútvonalakat a vidéken, és néha rá tud venni egy-egy túrára. Azt olyankor nagyon élvezem. 

  Fotó: Instagram/mircjewellery
 
8. Mennyiben inspirál Téged a tó közelsége?    
Nagyon. A legtöbbet eladott ékszerem is Balcsi formájú. 😊Azóta rengeteg változatával bővült a "repertoárom", pl.: Balatonos gyűrű, fülbevaló, nyaklánc, és természetesen a variációk tárháza végtelen. 

Fotó: Instagram/mircjewellery
 
9. Miben változott meg az életed a koronavírus hatására?
Szerencsére a munkában nem érzem annyira, megrendelések ugyanúgy vannak, de az alapanyagárak jelentősen megnőttek. Persze nem szeretnék árat emelni, de néha muszáj vagyok. 
 
Fotó: Instagram/mircjewellery
 
10. Szándékozol valaha elmenni a Balatontól? Mik a terveid a jövőre nézve?   
Nem szeretnék innen elmenni, jó nekem itt. Úgy tervezem, hogy itt öregszem meg... 😀 
Szeretnék a jövőben több helyen személyesen is elérhető lenni a vásárlóim számára, de ez eléggé covid-függő. Szeretném kibővíteni, és még inkább vásárlóbaráttá tenni a webshopom, most már talán kicsit kinőttem a mostanit.
 
Fotó: Instagram/mircjewellery
 
"Nyilván órákig tudnék mesélni arról, hogy mi volna még jó, vagy éppen min töröm a fejem, de ez még nagyon a jövő zenéje."
 
Végül az utolsó kérdés, ami ismerős lehet az előző (Milyen a Te Balatonod?) sorozatból. 😊
Ha egy szóval kellene jellemezned a Balatonhoz fűződő viszonyodat, mi lenne az?

 OTTHON.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül: 17. Bálint Ildi és családja / SPÁJZ SZÖRP

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 1. Nóri és Peti / PEKEDLI

B A R A kérdez: Arcok a TÓ körül - 4. Lengyel Zsuzsa/ L.ZS Kerámia